Roszczenia

Roszczenia to nieodłączna część zakupów, klienci mają je do sprzedawców, ci natomiast do kupujących, pojawiają się one wówczas, gdy przedmiot nie spełnia oczekiwań konsumenta. Ten ma prawo odstąpić od umowy – w określonym czasie i biorąc pod uwagę wszystkie ważne czynniki takie jak: nieużywanie przedmiotu, odstąpienie od umowy w określonym czasie.

Reklamacje w tym przypadku czas określony jest gwarancją a jeśli umowa o tym nie mówiła wówczas klient może ją złożyć nie przekraczając dwunastu lub dwudziestu czterech miesięcy. W takich przypadkach najczęściej, (jeśli mamy do czynienia z uczciwym sprzedawcą) mamy możliwość odesłania towaru i otrzymania nowego, lub naprawionego.

Rzecznicy, kampanie społeczne ostrzegają przed kupnem online, bo o ile jest on wygodny jest to najbardziej roszczeniowy kanał dystrybucji. Kupujący musi zaufać sprzedawcy, że ten rzetelnie opisał produkt, że zdjęcia, które ogląda są jego autorstwa a przedmiot, który klient otrzyma będzie wyglądać tak samo jak na obrazku.

Aby takich sytuacji uniknąć na platformach handlowych mamy możliwość po każdorazowym kupnie, dodać opinię sprzedawcy.