Roszczenia to nieodłączna część zakupów, klienci mają je do sprzedawców, ci natomiast do kupujących, pojawiają się one wówczas, gdy przedmiot nie spełnia oczekiwań konsumenta. Ten ma prawo odstąpić od umowy – w określonym czasie i biorąc pod uwagę wszystkie ważne czynniki takie jak: nieużywanie przedmiotu, odstąpienie od umowy w określonym czasie.
Reklamacje w tym przypadku czas określony jest gwarancją a jeśli umowa o tym nie mówiła wówczas klient może ją złożyć nie przekraczając dwunastu lub dwudziestu czterech miesięcy. W takich przypadkach najczęściej, (jeśli mamy do czynienia z uczciwym sprzedawcą) mamy możliwość odesłania towaru i otrzymania nowego, lub naprawionego.
Rzecznicy, kampanie społeczne ostrzegają przed kupnem online, bo o ile jest on wygodny jest to najbardziej roszczeniowy kanał dystrybucji. Kupujący musi zaufać sprzedawcy, że ten rzetelnie opisał produkt, że zdjęcia, które ogląda są jego autorstwa a przedmiot, który klient otrzyma będzie wyglądać tak samo jak na obrazku.
Aby takich sytuacji uniknąć na platformach handlowych mamy możliwość po każdorazowym kupnie, dodać opinię sprzedawcy.