Lejek sprzedażowy – porady i triki

W świecie marketingu dużo się słyszy o lejku sprzedażowym. Chociaż jest to pojęcie często stosowane, to nie zawsze wiadomo, do czego się odnosi. Żeby pozbyć się wszelkich wątpliwości, ustalimy, czego dotyczy to słowo. Jednocześnie przyjrzymy się bliżej temu, jak taki proces może wyglądać – radzi Piotr Wolniewicz z agencji generowania leadów hotLead.pl

Co to jest lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy jest używany do zobrazowania procesu, który zachodzi podczas skłaniania klienta do zakupu danego produktu. Jest to graficzne przedstawienie, jakie kroki są podejmowane, żeby z dużej grupy bliżej nieokreślonych osób wyłowić tych, którzy ostatecznie zdecydują się na kupno. Niezbędne do skutecznego stworzenia lejka finansowego jest przeprowadzenie badań rynkowych. Każda grupa potrzebuje innych czynników, które ją przekonają do nawiązania współpracy z naszą firmą.

Jakie są kroki lejka sprzedażowego?

Lejek sprzedażowy można podzielić na cztery fundamentalne kroki, które muszą być podjęte. Są to:

  1. Tworzenie świadomości – chodzi o to, żeby nasza marka zaczęła istnieć w świadomości odbiorców. Można do tego użyć każdego rodzaju mediów: od tradycyjnego banera reklamowego przez wpis na Facebooku po reklamę na YouTubie.
  2. Kreowanie zainteresowania – staramy się wejść w bardziej bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Kontaktujemy się z nim przez stronę na Facebooku, wysyłamy newslettera oraz udzielamy się w komentarzach w mediach społecznościowych.
  3. Ocenianie – z grupy osób, która jest zainteresowana naszą marką, musimy wyłowić tych, którzy wybiorą konkretny produkt. Na tym etapie ludzie rozważają różne opcje – w tym pójście do konkurencji. Niezwykle ważne jest podsunięcie towaru lub usługi, która autentycznie rozwiąże problem. Im bardziej precyzyjne to będzie, tym większa szansa na sukces.
  4. Podjęcie decyzji – wszystkie nasze działania okazały się skuteczne i klient decyduje się na zakup proponowanego produktu.

Przy tworzeniu lejka sprzedażowego warto również myśleć długoterminowo. Dążyć do tego, żeby klienci, który ostatecznie zdecydowali się na nasz produkt, chętnie do naszej oferty wracali.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *